In een tijd waarin meer mensen zich bewust worden van diversiteit en inclusie, is het van belang dat ook bedrijven en organisaties actief betrokken zijn bij het bevorderen van een diverse samenleving. Een effectieve manier is door deel te nemen aan Diversity Day, een jaarlijks terugkerend evenement dat bedrijven de gelegenheid biedt hun toewijding aan diversiteit en inclusie te laten zien.
Labels hebben ons taal gegeven om duidelijk te maken wie we zijn en bij welke groep we horen. Tegelijkertijd is onze identiteit niet eenduidig, en vaak zelfs fluïde en aan verandering onderhevig. Voor Diversity Day 2023 hebben AstraZeneca en WTC The Hague hun krachten gebundeld en zijn ze het gesprek aan gegaan in de micro-samenleving die WTC is. In zeven interviews maken ze diversiteit en gelaagdheid zichtbaar. Anton, Arnold, Cristina, Denise, Ellie, Rik en Shalini vertellen hun eigen verhaal en houden elk op hun eigen manier een pleidooi voor openheid en inclusie. Want aan labels kleven ook vooroordelen, en die staan een echte connectie in de weg. Door open vragen en oprechte interesse te tonen ontstaan de mooiste gesprekken.
Benieuwd naar de interviews? Lees ze hier: